4.5/5 - (2 votes)

Z systemów ERP i CRM korzysta coraz więcej firm, nastawionych na świadomy rozwój i utrzymanie konkurencyjności na dynamicznie zmieniającym się rynku towarów i usług. Każdy z nich zaspokaja jednak zupełnie inne potrzeby, skupiając się na różnych procesach, zachodzących w danym przedsiębiorstwie. Współcześnie coraz częściej zauważalny jest również trend, dążący do połączenia obu rozwiązań, w celu ułatwienia gromadzenia danych i ich przepływu. Czemu służą jednak oba systemy i jakie atuty płyną z ich wdrożenia? Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania, związane z nowoczesnym oprogramowaniem dla biznesu.

Czemu służy system ERP?

System ERP (enterprise resource planning) pozwala na efektywne usprawnienie procesów biznesowych, zachodzących w całym przedsiębiorstwie, poprzez ich integrację w jednym miejscu, czyli w centralnej bazie danych. W tym celu oprogramowanie zbiera informacje z różnych działów i integruje je, ułatwiając tym samym ich przesyłanie, ale również i analizę, w oparciu o którą podejmowane są następnie strategiczne decyzje biznesowe. Więcej o takim rozwiązaniu przeczytasz na stronie odl.com.pl, należącej do wiodącego na rynku producenta nowoczesnych systemów ERP. Tutaj możesz również zamówić bezpłatną prezentację, by przekonać się, jak wielki potencjał kryje się w oprogramowaniu, z którego korzysta coraz większa liczba świadomych przedsiębiorców.

Jakie zalety płyną z wdrożenia systemu ERP?

Nowoczesne systemy ERP mają służyć standaryzacji procesów biznesowych, wspierając jednocześnie efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi i łańcuchem dostaw. Ich wdrożenie niesie więc cały szereg korzyści. Mowa tutaj m.in. o:

  • zwiększeniu efektywności operacyjnej,
  • lepszej kontroli kosztów,
  • wsparciu w gromadzeniu i porządkowaniu danych.

Cennym źródłem wiedzy o innych atutach, płynących z tego rodzaju inwestycji, będzie z kolei Kompleksowy przewodnik po Systemach ERP, z którym zapoznasz się po przejściu na proponowaną stronę. Czytając go, warto zwrócić uwagę na główne cechy nowoczesnych systemów, jak implementacja w chmurze czy możliwość integracji z innymi narzędziami, bo to właśnie one w znacznej mierze warunkują stale rosnącą popularność oprogramowania.

Wdrożenie systemu ERP ODL

Co jest głównym celem systemu CRM?

O ile system ERP odnosi się do wszystkich procesów biznesowych, zachodzących w firmie, o tyle system CRM (customer relationship management), koncentruje się przede wszystkim na budowaniu relacji z dotychczasowymi i nowymi klientami. Jego zasięg jest więc znacznie mniejszy, choć narzędzie to pozwala skutecznie zwiększyć efektywność pracy, co przekłada się z kolei na wskaźniki sprzedaży. Tym samym dzięki wdrożeniu systemu CRM możliwe staje się:

  • łatwiejsze zarządzanie sprzedażą,
  • skuteczna komunikacja z klientami,
  • automatyzacja działań marketingowych i obsługi klienta.

Wszystko to przekłada się na tworzenie spersonalizowanych ofert, dostosowanych do potrzeb odbiorców i usług, co buduje ich pozytywne doświadczenie, zwiększając konkurencyjność firmy na rynku.

Dlaczego warto zainwestować w system CRM?

Inwestycja w CRM posiada wiele atutów. Wśród tych zdecydowanie najważniejszych wymienia się jednak:

  • podniesienie jakości obsługi klienta na znacznie wyższy poziom,
  • skuteczność w pozyskiwaniu nowych odbiorców towarów lub usług,
  • budowanie lojalności wśród dotychczasowych klientów.

Jak nietrudno zauważyć, wdrożenie systemu CRM przekłada się na skuteczność działań sprzedażowych, wspierając jednocześnie promocję marki. Dzięki temu możliwe staje się tworzenie efektywnych kampanii marketingowych, przekładających się na wzrost przychodów.

CRM i ERP – który system warto wdrożyć?

Na to pytanie trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Warto podkreślić jednak, że system CRM to rozwiązanie, dedykowane mniejszym przedsiębiorstwom, chcącym poszerzyć grono swoich klientów. Prężny rozwój firmy warunkuje z kolei sięgnięcie po nieco bardziej zaawansowane narzędzia. W taką koncepcję doskonale wpisuje się z kolei system ERP, obejmujący swoim zasięgiem wszystkie procesy biznesowe. Co więcej, funkcjonalność obu systemów można również połączyć. Taka integracja to kluczowy element w efektywniejszym zarządzaniu firmą, zwiększający szansę na utrzymanie przez nią stabilnej pozycji na rynku.