Mierzenie efektywności kampanii reklamowych to jeden z kluczowych elementów skutecznej strategii marketingowej. W tym celu wykorzystywane są różne rozwiązania. Jednym z tych zdecydowanie najpopularniejszych jest Google Analytics, umożliwiający analizę ruchu i generowanie zaawansowanych statystyk. Dlaczego warto skorzystać z takiej możliwości? Sprawdź, jakie korzyści przynosi wykorzystanie narzędzi analitycznych w e-biznesie.

Czym jest Google Analytics?
Google Analytics to narzędzie służące do zbierania danych użytkowników, odwiedzających daną witrynę. Pozwala ono na gromadzenie informacji i tworzenie statystyk. Przyjmują one formę gotowych raportów, zawierających m.in. informacje o tym, skąd użytkownik został przekierowany na daną stronę, jakie działania na niej podjął i z jakiego urządzenia korzystał. Dzięki temu witryna może zostać dopasowana do jego potrzeb, generując tym samym bardziej wartościowy ruch. Jeśli chcesz zrozumieć lepiej, jak działa Google Analytics w praktyce, warto sięgnąć po fachową pomoc specjalisty. Jednym z nich jest krakowski Specjalista SEO Dawid Wieczorek. Konsultacja z ekspertem gwarantuje wiele cennych informacji, dzięki którym unikniesz błędów i w pełni wykorzystasz potencjał narzędzi analitycznych.
Jak działa Google Analytics?
Głównym celem Google Analytics jest przesyłanie informacji, związanych z użytkownikami, odwiedzającymi konkretną stronę internetową. To właśnie w tym celu wykorzystywany jest kod śledzący, oparty na języku JavaScript, który aktywuje się tuż po wejściu na witrynę, korzystając przy tym z plików cookie. To właśnie w nich zapisują się informacje, które przenoszone są następnie na serwery Google. Tutaj dochodzi do ich przetwarzania i porządkowania, efektem czego są szczegółowe raporty.

Czego można dowiedzieć się z Google Analytics?
Dzięki Google Analytics możliwe staje się uzyskanie szczegółowych danych o ruchu odbywającym się na danej stronie. Informacje te dotyczą m.in.:
- liczby użytkowników odwiedzających daną stronę,
- systemów, z których korzystają ich urządzenia,
- średniego czasu, który spędzają oni na stronie,
- lokalizacji geograficznej użytkowników,
- źródeł ruchu, którym mogą być zarówno media społecznościowe, jak i wyszukiwarki.
Google Analytics dostarcza także danych, związanych z płcią czy wiekiem osób, odwiedzających daną stronę. Wszystko to pozwala lepiej zrozumieć grupę docelową i pokierować działaniami marketingowymi tak, by wpisać się w jej oczekiwania.
Dlaczego warto korzystać z Google Analytics?
Korzystanie z narzędzia, jakim jest Google Analytics, niesie ze sobą cały szereg wymiernych korzyści. Na ich liście nie może zabraknąć:
- optymalizacji doświadczeń użytkowników, co z pewnością zachęci ich do ponownych odwiedzin,
- szansy na poznanie odbiorców, trafiających na stronę, dzięki czemu możliwe staje się dopasowanie do nich zamieszczanych treści,
- możliwości poznania źródła przekierowań do witryny, co wskazuje na skuteczność konkretnej reklamy.
Co ważne, dostęp do takich danych jest w pełni darmowy. Wystarczy bowiem zarejestrować się na stronie, pobierając kod śledzenia. W ten oto sposób można rozpocząć pracę z jednym z najbardziej zaawansowanych, a zarazem przystępnych narzędzi, służących do analizy ruchu na stronie.
Do czego jeszcze można wykorzystać Google Analytics?
Z Google Analytics można korzystać także w połączeniu z Google Ads. Pozwoli to na skuteczne działania remarketingowe. Pod tą nazwą kryją się kampanie, polegające na śledzeniu – z wykorzystaniem plików cookie – użytkowników, którzy włożyli towar do koszyka, ale nie sfinalizowali transakcji. Dzięki tym dwóm narzędziom niedoszli klienci będą mogli ujrzeć reklamy sklepu, na co pozwala gromadzenie i przechowywanie list remarketingowych. Stanowią one solidny fundament pod targetowanie użytkowników, co z kolei przekłada się na zauważalny wzrost efektywności biznesu, prowadzonego w sieci.





