5/5 - (2 votes)

Mierzenie efektywności kampanii reklamowych to jeden z kluczowych elementów skutecznej strategii marketingowej. W tym celu wykorzystywane są różne rozwiązania. Jednym z tych zdecydowanie najpopularniejszych jest Google Analytics, umożliwiający analizę ruchu i generowanie zaawansowanych statystyk. Dlaczego warto skorzystać z takiej możliwości? Sprawdź, jakie korzyści przynosi wykorzystanie narzędzi analitycznych w e-biznesie.

Czym jest Google Analytics?

Google Analytics to narzędzie służące do zbierania danych użytkowników, odwiedzających daną witrynę. Pozwala ono na gromadzenie informacji i tworzenie statystyk. Przyjmują one formę gotowych raportów, zawierających m.in. informacje o tym, skąd użytkownik został przekierowany na daną stronę, jakie działania na niej podjął i z jakiego urządzenia korzystał. Dzięki temu witryna może zostać dopasowana do jego potrzeb, generując tym samym bardziej wartościowy ruch. Jeśli chcesz zrozumieć lepiej, jak działa Google Analytics w praktyce, warto sięgnąć po fachową pomoc specjalisty. Jednym z nich jest krakowski Specjalista SEO Dawid Wieczorek. Konsultacja z ekspertem gwarantuje wiele cennych informacji, dzięki którym unikniesz błędów i w pełni wykorzystasz potencjał narzędzi analitycznych.

Jak działa Google Analytics?

Głównym celem Google Analytics jest przesyłanie informacji, związanych z użytkownikami, odwiedzającymi konkretną stronę internetową. To właśnie w tym celu wykorzystywany jest kod śledzący, oparty na języku JavaScript, który aktywuje się tuż po wejściu na witrynę, korzystając przy tym z plików cookie. To właśnie w nich zapisują się informacje, które przenoszone są następnie na serwery Google. Tutaj dochodzi do ich przetwarzania i porządkowania, efektem czego są szczegółowe raporty.

Obsługa Google Analytics 4 w Krakowie i okolicach

Czego można dowiedzieć się z Google Analytics?

Dzięki Google Analytics możliwe staje się uzyskanie szczegółowych danych o ruchu odbywającym się na danej stronie. Informacje te dotyczą m.in.:

  • liczby użytkowników odwiedzających daną stronę,
  • systemów, z których korzystają ich urządzenia,
  • średniego czasu, który spędzają oni na stronie,
  • lokalizacji geograficznej użytkowników,
  • źródeł ruchu, którym mogą być zarówno media społecznościowe, jak i wyszukiwarki.

Google Analytics dostarcza także danych, związanych z płcią czy wiekiem osób, odwiedzających daną stronę. Wszystko to pozwala lepiej zrozumieć grupę docelową i pokierować działaniami marketingowymi tak, by wpisać się w jej oczekiwania.

Dlaczego warto korzystać z Google Analytics?

Korzystanie z narzędzia, jakim jest Google Analytics, niesie ze sobą cały szereg wymiernych korzyści. Na ich liście nie może zabraknąć:

  • optymalizacji doświadczeń użytkowników, co z pewnością zachęci ich do ponownych odwiedzin,
  • szansy na poznanie odbiorców, trafiających na stronę, dzięki czemu możliwe staje się dopasowanie do nich zamieszczanych treści,
  • możliwości poznania źródła przekierowań do witryny, co wskazuje na skuteczność konkretnej reklamy.

Co ważne, dostęp do takich danych jest w pełni darmowy. Wystarczy bowiem zarejestrować się na stronie, pobierając kod śledzenia. W ten oto sposób można rozpocząć pracę z jednym z najbardziej zaawansowanych, a zarazem przystępnych narzędzi, służących do analizy ruchu na stronie.

Do czego jeszcze można wykorzystać Google Analytics?

Z Google Analytics można korzystać także w połączeniu z Google Ads. Pozwoli to na skuteczne działania remarketingowe. Pod tą nazwą kryją się kampanie, polegające na śledzeniu – z wykorzystaniem plików cookie – użytkowników, którzy włożyli towar do koszyka, ale nie sfinalizowali transakcji. Dzięki tym dwóm narzędziom niedoszli klienci będą mogli ujrzeć reklamy sklepu, na co pozwala gromadzenie i przechowywanie list remarketingowych. Stanowią one solidny fundament pod targetowanie użytkowników, co z kolei przekłada się na zauważalny wzrost efektywności biznesu, prowadzonego w sieci.